موسیقی سرچشمه خوبی برای انرژی و انگیزه گرفتن در ورزش به شمار می آید. اگر به دنبال یک عامل انگیزه بخش برای دویدن روی تردمیل و انجام ورزش های مختلف هستید، موسیقی را امتحان کنید. انتخاب آهنگ در این زمینه کاملاً سلیقه ای است. اما اگر تصمیم دارید روزانه با انگیزه بیشتری ورزش کنید، باید بدانید چه نوع موسیقی سبب افزایش انگیزه شما هنگام ورزش خواهد شد. با مطالعه این بخش از ورزش فان، برای افزایش پیشرفت در ورزش از امروز این نوع موسیقی ها را امتحان کنید.

انتخاب موسیقی صحیح

طبق مطالعات انجام شده گوش دادن به موسیقی ها با ریتم تند تر بین 170 تا 190 بیت در هر دقیقه می تواند تاثیر بسیار عالی روی افزایش ضربان قلب بگذارد و تاثیر ورزش شما را افزایش دهد. معمولاً افراد در طول ورزش یا در سکوت هستند یا با آهنگ های آرام، معمولی یا ریتم تند ورزش می کنند. به طور کلی هرچقدر بیت موسیقی سرعت بیشتری داشته باشد، انجام ورزش راحت تر می شود. زیرا تحقیقات نشان می دهد که عوامل محدود کننده در ورزش کردن معمولاً ذهنی است، نه فیزیکی.

الگو های ریتمیک موسیقی می تواند اجرای حرکت و ایجاد یک بازخورد خوب را برای افراد راحت تر کند. در فضای ورزش موسیقی های خاصی هستند که از لحاظ استراتژی می توانند پاسخ خوبی را در بدن شما ایجاد کنند و باعث می شوند که شکل بدنی بهتری داشته باشید و حوصله بیشتری برای ورزش به خرج دهید. در نتیجه اثر کلی ورزش و تمرکز و توجه شما روی آن افزایش پیدا خواهد کرد.

ورزش و موسیقی

پیشنهاد می کنیم موسیقی های بدون کلام را انتخاب کنید و از پخش موسیقی هایی که خواننده در آنها، زمین و زمان را به هم می دوزد، اجتناب کنید. صدای موسیقی نباید به اندازه ای بلند باشد که به گوش اسیب رساند یا باعث کاهش تمرکز شخص از توجه به محیط اطراف خویش شود. در آخر تمرینات ورزشی که می خواهید ضربان قلبتان کاهش پیدا کند، می توانید موسیقی آهسته و ملایم گوش کنید. اینگونه موسیقی به کاهش ضربان قلب کمک کرده زیرا کمک می کند تا حرکات به صورت طبیعی آهسته تر شوند.

تاثیر ورزش همراه موسیقی
تاثیر ورزش همراه موسیقی

چرا موسیقی سبب افزایش انگیزه می شود؟

پاسخ ریتمیک به موسیقی، نهفته ترین عامل است. زیرا همه افراد به عکس العمل نشان دادن نسبت به محرکهای ریتمیک، تمایل نهفته ای دارند.
در درون طبیعت موسیقی جواب ریتمیک و فاکتورهای موسیقایی وجود دارد و صدا میتواند سبب ایجاد اصوات دیگری شود که فعالیتهای فیزیکی را خلق می کند.
گوش دادن به موسیقی در طول تمرینات منظم توجه ورزشکار را نسبت به احساس خستگی منحرف می کند.
گوش دادن به موسیقی درد بعد از ورزش را کاهش می دهد. بنابراین، فرد به ورزش کردن بیشتر، ترغیب می شود.

بدنتان را رها کنید تا با ریتم موسیقی حرکت کند

اکثر افراد به صورت غریزی، تمرینات و حالات شان را هماهنگ با موزیک پیش می برند. اما اینکه چه سبک آهنگی به وجود آورنده ی این غریزه و هیجان است، به مدل فرهنگ ها و شخصیت افراد بستگی دارد. اگر تصمیم دارید روزانه با انگیزه بیشتری ورزش کنید پلی لیست خود را با آهنگ های کوبنده پر کنید تا هم از ورزش و هم از موسیقی لذت ببرید. مغز انسان با این واکنش تکامل یافته که هرجا موزیک باشد، حرکت نیز هست. زیرا ارتباط مستقیمی بین نورون های شنیداری و حرکتی وجود دارد.

تاثیر ورزش همراه موسیقی
تاثیر ورزش همراه موسیقی

مطالب پیشنهادی:

علت مرگ ناگهانی ورزشکاران

رابطه جنسی و ورزش

راهکار تنگ کردن واژن با ورزش