اخیرا روشی در شبکه های مجازی منتشر شده است. که بدین شرح می باشد “اگر می خواهید لاغر شوید ، آب زیادی بنوشید”. تمام متخصصان تغذیه بر این باورند آب می تواند به بیشترین مقدار موثر و تاثیر گذار باشد. اما یک سوال باقیست و آن هم این است که آیا آب واقعا می تواند در این مورد معجزه کند؟ خب ، در وهله اول مناسب است بگوییم که بسیاری از آزمایشات علمی ثابت کرده اند که رابطه مسقیمی بین نوشیدن آب و کاهش وزن وجود دارد. آب توانایی سیر کردن فرد را دارد. بدون آنکه میزان کالری به بدن شما اضافه شود. در ادامه چند مورد از تاثیر نوشیدن آب بر کاهش وزن را خواهیم گفت:

1- آب ، میزان سوخت و ساز کالری را افزایش می دهد

اگر شما به میزان 500 میلی لیتر آب بنوشید (دو لیوان) ، بعد از ده دقیقه میزان متابولیسم و ترموژنز ناشی از نوشیدن آب به میزان 30 درصد افزایش خواهد داد. اگر شما روزانه به میزان 2 لیتر آب بنوشید ، معادل با از دست دادن 100 کیلو کالری در روز می باشد. همچنین دقت کنید که اگر آب خنک بنوشید ، بدن برای سوزاندن آن باید میزان کالری بیشتری استفاده نماید چرا که باید مقداری در گرم کردن آن کالری بسوزاند.

2- با نوشیدن آب ، میزان کالری دریافتی بدن کاهش خواهد یافت

با نوشیدن دو لیتر آب بطور روزانه ، آب به شما احساس سیری خواهد داد و دیگر مواد غذایی و خوراکی نخواهید خورد و این میزان ممکن است به 200 کالری در روز کاهش دهد. و اگر شما روزانه 200 کالری کسب نکند و 100 کالری بسوزاند می توانید در طول ماه می توانید به راحتی چند کیلو گرم کاهش وزن داشته باشید.

3- آب اشتها و چربی را کاهش می دهد

تاثیر نوشیدن آب بر کاهش وزن

برای اثبات این، دانشمندان 50 زن با وزن زیاد را انتخاب کردند. و پیشنهاد کردند که 500 میلی لیتر (2 فنجان) آب ، 3 بار در روز بنوشند. نیم ساعت قبل از صبحانه ، نهار و شام در 8 هفته اثرات این مطالعه ظاهر شدند. و محققان دریافتند که می توانند با کاهش وزن چشمگیری حدود 1.5 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. واقعیت این است که آب واقعا به کاهش وزن کمک می کند و کاملا به شما توصیه می شود و باید برای نوشیدن آن یک برنامه ریزی داشته باشید. حدود نوشیدن آب برای آقایان 3.7 لیتر و برای خانم ها 2.7 لیتر می باشد. همچنین به غیر از آب می توانید از میوه ها و سوپ استفاده نمایید.


مطالب پیشنهادی:

چربی سوزی با نوشیدن آب

ورزش در آب

آب کردن غبغب با 5 ورزش ساده