طرز تهیه سوسیس بندری : سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای ساندویچی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم :

رب گوجه فرنگی : 2 قاشق غذاخوری

سوسیس کوکتل خرد شده : نیم کیلو

پیاز خلالی شده : 3 عدد متوسط

سیب زمینی : 5 عدد متوسط

نمک و فلفل و زردچوبه : به مقدارلازم

طرز تهیه سوسیس بندری

طرز تهیه سوسیس بندری

سیب زمینی ها را با مقداری آب بپزید و بعد پوست بگیرید . سپس سیب زمینی ها را نگینی درشت خرد کنید . تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود.

بعد پیاز ها را داخل روغن تفت دهید بعد از کمی تفت دادن زردچوبه را به آن اضافه کنید. بعد سوسیس های خرد شده را داخل پیاز تفت داده شده بریزید و تفت دهید.

در حین تفت سوسیس ، رب گوجه فرنگی ، سیب زمینی پخته شده و مقداری نمک و فلفل ، به آن اضافه کنید و تفت دهید تا مواد سرخ شوند.

سوسیس بندری را با نان سفیدمیل کنید و یا اینکه می توانید از نان باگت هم استفاده نمایید.

نکات مهم برای طرز تهیه سوسیس بندری :

با توجه به ذائقه تان میتوانید به سوسیس بندری خود قارچ ، پنیر پیتزا ، فلفل دلمه ای ، و یا هر چیز دیگری که دوست داشتید اضافه کنید.

به جای رب گوجه فرنگی از سس کچاپ نیز میتوان استفاد کرد.

سوسیس بندری را اصولا تند مصرف میکنند ولی شما میتوانید اندازه فلفل را به نسبت تغییر دهید.

برای طعم بهتر این غذا از کمی زعفران ، و یا مقداری آبلیمو استفاده کنید.

سوسیس بندری را میتوانید به صورت ساندویج هم سرو کنید.

اضافه کردن سیب زمینی در سوسیس بندری کاملا اختیاری است .

سیب زمینی ها را هم میتوان به صورت آب پز در سوسیس بندری اضافه کرد.فقط نباید خیلی آن را آبپز کنید چون در هنگام تفت دادن با سوسیس ها له میشود.

اگر از طعم ادویه کاری خوشتان بیاید میتوانید مقداری از آن را به غذا اضافه کنید چون طعم فوق العاده ای دارد.

پوره گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی خرد شده تازه را میتوانید جایگزین رب گوجه فرنگی کنید.

برای دلچسب ترشدن سوسیس بندری میتوان در آخر پخت مقداری پنیر پیتزا به آن اضافه کنید.

و اما نکاتی که شاید جالب باشد که در رابطه با مواد اصلی این دستور تهیه یعنی “سوسیس” بدانید.

سوسیس ها را بیشتر از سه روز در یخچال نگهداری نکنید اگر قصد نگهداری طولانی مدت را دارید فریز کردن آن پیشنهاد می شود.

توجه داشته باشید که از نظر تغذیه ای سوسیس توسط پزشکان توصیه نمی شود اما مصرف آن حداکثر دو بار در هفته می تواند پلن خوبی باشد.

دقت داشته باشید که سوسیس انتخابی شما برای مصرف لک های تیره رنگ به هیچ عنوان نداشته باشد.

سوسیس برای بیماران فشارخونی توصیه نمی شود زیرا دارای نمک بالایی می باشد.


مطالب پیشنهادی :

نودالیت؛ غذایی با کربوهیدرات بالا و هضم آسان

7 نوع مواد غذایی انرژی زا

11ماده غذایی که دارای ویتامین D هستند

انواع غذاهای استان تبریز

خوراکی هایی که موجب کوتاهی قد میشود