جالب است بدانید که شیوه های لاغری و سوزاندن چربی تنها به رژیم ها و تمرین های ورزشی ختم نمی شوند. راهکار های بسیار عجیب و غریبی برای افزایش عرق کردن و در نتیجه سوزاندن چربی بیش تر وجود دارند که یکی از آن ها بستن پلاستیک دور شکم است.

در این شیوه اشخاص پلاستیک های سلفون را که برای بسته‌ بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند را دور شکم خویش بسته و به عرق کردن بیش تر بدن در این ناحیه کمک میکنند . این اشخاص عقیده دارند که این عرق کردن برای چربی سوزی و سم زدایی بدن موثر است. ولی مطالعات نظری متفاوت درباره ی بستن پلاستیک دور شکم دارند.

کم آبی بدن

عرق کردن با استفاده از این پوشش ها میتواند سبب کم آب شدن بدن شود، به دلیل تغییر شیمی در خون، حجم خون و اکسیژن سلول ها کاهش میابد. سرگیجه، ضعف، سردرگمی، کما و یا حتی مرگ ممکن است به دلیل از دست رفتن سیال بیش از حد رخ دهد.

درصورتی که یک شخص دارای مشکلات سلامتی قبلی مثل مشکلات عروقی، یعنی حمله قلبی باشد، بعد از عرق کردن بی اندازه ، امکان دارد منجر به کم‌ابی بدن شود که سبب کاهش حجم خون و افزایش غلظت خون شما میشود .

عرق کردن نتیجه عملکرد سخت قلب برای پمپاژ کردن خون است و پوشش های خیلی تنگ گردش خون را با مشکل مواجه میکنند و به ارگان ها استرس و فشار وارد می شود. درصورتی که در حال حاضر فیبریلاسیون دهلیزی دارید، بی حس شدن میتواند منجر به اختلال الکترولیت شود که منجر به گرفتگی عروق و آریتمی قلبی میشود .

مواد پرخطر

خطرات بسته‌بندی شکم در پلاستیک تنها به عرق کردن بیش از حد محدود نمی شود. بعضی از این محصولات از پلی وینیل کلراید( PVC) ساخته شده اند، که بعنوان یکی از پرخطر ترین محصولات مصرفی توصیف شده است. مواد مضری از این ماده متصاعد میشوند که با آثار منفی بر کبد، طحال، کلیه ها، استخوان و وزن بدن در ارتباط بوده اند. بعضی سلفون ها دارای مواد معدنی هستند و ممکن است حاوی آلومینیوم باشند، که با ابتلا به بیماری آلزایمر پیوند خورده است. افزون بر این، ممکن است استفاده کننده نسبت به بعضی مواد تشکیل دهنده در این محصولات آلرژی داشته باشد.

کاهش وزن موقتی

بخش عمده ای از وزن که از طریق پوشش پلاستیکی از دست می دهید، ممکن است وزن آبی باشد که در این مورد بسیار کوتاه مدت خواهد بود.

هشدار

بستن شکم در موقع تمرین های شکمی با هر نوع پوششی شبیه پلاستیک و یا حتی گن کار بسیار اشتباه است، برای این که سبب میشود عضلات به خوبی تحرک نداشته باشند و در نتیجه خون رسانی به آن ناحیه ها کاهش پیدا میکند و در نهایت کالری سوزی پائین می‌آید .

منظور از تمرین در هر نقطه از بدن، انقباض و انبساط عضلات آن قسمت است. هنگامی که شما در طول تمرین شکم را می بندید، اننقباض و انبساط خوب صورت نمی گیرد و خون رسانی کم میشود و در واقع همانند آن است که از اول، تمرینی انجام نشده است.

 

در پایان باید بدانید که تنها رعایت برنامه غذایی درست و ورزش منظم روزانه به شما کمک خواهد کرد تا چربی های اضافی از جمله چربی های دور شکم را کم کنید. در کنار ورزش های هوازی که سبب میشود چربی های اضافی را بسوزانید، با تمرین های شکمی( مانند دراز و نشست) عضلات شکم را فرم دهید.